Conflicthantering

Mensen zijn verschillend en in veel situaties bestaan ook verschillende belangen. Conflicten liggen daardoor vaak op de loer. Soms worden ze uit de weg gegaan, terwijl het juist beter en effectiever is om conflicten professioneel aan te pakken. Conflicten kunnen soms escaleren en dan lopen de emoties hoog op, met alle gevolgen van dien voor uzelf en wellicht uw organisatie. Conflicthantering is de kunst om op een effectieve manier met conflicten om te gaan. Hoe u spannende situaties goed kunt hanteren en zo goede resultaten te behalen, zonder de belangen van de ander uit het oog te verliezen is te leren. U verbetert hierdoor uw relaties met naasten, collega’s, klanten enzovoort.

Conflict

Een conflict is een spanning, die ontstaat als strevingen, doelen, waarden, opvattingen, belangen en dergelijke van twee of meer mensen of groepen elkaar tegenwerken of uitsluiten.

Conflict hantering
Conflicthantering

De-escaleren

Escaleren is het stap voor stap ernstiger worden van een situatie. Hierdoor kan een toestand ontstaan waaruit je niet meer terug kan. Als je escalatie wilt voorkomen, moet je er voor zorgen vroegtijdig signalen van opbouwende spanning bij jezelf of een ander te herkennen en hier op te reageren. Die reactie is gericht op het wegnemen van eventuele spanningen. Dit noemen we de-escaleren.


Conflict hantering
Conflicthantering

Stevig staan voor uw klant!

Dit is ons motto en niet voor niks. U staat voor uzelf, uw organisatie en uw product. Door ook letterlijk stevig voor uw klant te staan, verbetert u de kwaliteit die u kunt bieden in alle opzichten.

 

 

SA Trainingen

 

Zonnedauw 5

5731 TX, Mierlo

 

T: (0492) 261870

M: (06) 14669673

E: info@satrainingen.nl

 

Kvk: 52448576

Iban: NL75RABO0325228841

BTW nummer: NL147496809B01