Conflicthantering

Mensen zijn verschillend en hebben soms verschillende belangen. Conflicten kunnen daardoor ontstaan. Soms worden ze uit de weg gegaan, terwijl het juist beter en effectiever is om conflicten professioneel aan te pakken. Conflicten kunnen escaleren waardoor soms emoties hoog oplopen, met alle gevolgen van dien.

Conflicthantering is de kunst om op een effectieve manier met conflicten om te gaan. Spannende situaties goed hanteren en zo goede resultaten behalen, zonder de belangen van de ander uit het oog te verliezen is te leren. U verbetert hierdoor uw relaties met naasten, collega’s, en klanten.

Conflict

Een conflict is een spanning, die ontstaat als strevingen, doelen, waarden, opvattingen, belangen en dergelijke van twee of meer mensen of groepen elkaar tegenwerken of uitsluiten.

 

Conflicthantering is de kern van een goede agressietraining.

Conflict hantering
Conflicthantering

De-escaleren

Escaleren is het stap voor stap ernstiger worden van een situatie. Hierdoor kan een toestand ontstaan waaruit je niet meer terug kan. Als je escalatie wilt voorkomen, moet je er voor zorgen vroegtijdig signalen van opbouwende spanning bij jezelf of een ander te herkennen en hier op te reageren. Die reactie is gericht op het wegnemen van eventuele spanningen. Dit noemen we de-escaleren.

De-escaleren is een belangrijk onderdeel in agressietraining.


Conflicthantering
Conflicten
Conflicthantering
De-escaleren
Conflict hantering
Conflicthantering

Stevig staan voor uw klant!

 

Dit is ons motto en niet voor niks. U staat voor uzelf, uw organisatie en uw product. Door ook letterlijk stevig voor uw klant te staan, verbetert u de kwaliteit die u kunt bieden in alle opzichten.

 

 

 

SAT

Advies Trainingen Diensten

 

Zonnedauw 5

5731 TX, Mierlo

 

T: (0492) 261870

M: (06) 14669673

E: info@satrainingen.nl

 

Kvk: 52448576

Iban: NL75RABO0325228841

BTW nummer: NL147496809B01