Agressiebeleid

Een goed en duidelijk agressie beleid is onmisbaar voor iedere organisatie die de veiligheid en gezondheid van zijn medewerkers belangrijk vindt. SAT adviseert om jaarlijks een agressie beleid te evalueren en waar nodig verbeteringen aan te brengen. Een agressie beleid kan het beste vastgelegd worden in een agressie protocol.

Wat is een agressieprotocol?

In een agressie protocol staan maatregelen en procedures omschreven die agressie van klanten en bezoekers kunnen voorkomen of reduceren. Het is een leidraad voor leidinggevenden en medewerkers hoe te handelen bij diverse voorkomende situaties. Het agressie protocol maakt duidelijk wie tijdens en na een agressie-incident verantwoordelijk is voor een bepaalde actie en wie op welk moment moet worden gewaarschuwd. Bovendien wordt de procedure voor opvang en nazorg van slachtoffers van een agressie incident beschreven.

Voor het opstellen van een goed agressie protocol voor uw organisatie kunt u hulp krijgen. Kijk hier voor meer informatie.

Agressie protocol
Agressiebeleid

Doel

Het agressie beleid biedt uw organisatie de mogelijkheid om in de dagelijkse praktijk beter om te gaan me agressie en geweld. Het geeft geen garantie dat agressie altijd kan worden voorkomen, maar levert wel een belangrijke bijdrage aan het terugdringen van de risico’s. Het regelmatig volgen van een agressie training draagt daar onder andere aan bij.


Agressieprotocol
Risico's inschatten
Agressieprotocol
Agressiebeleid
Agressie protocol
Agressieprotocol

Stevig staan voor uw klant!

 

Dit is ons motto en niet voor niks. U staat voor uzelf, uw organisatie en uw product. Door ook letterlijk stevig voor uw klant te staan, verbetert u de kwaliteit die u kunt bieden in alle opzichten.

 

 

 

SAT

Advies Trainingen Diensten

 

Zonnedauw 5

5731 TX, Mierlo

 

M: (06) 14669673

E: info@satrainingen.nl

 

Kvk: 52448576

Iban: NL75RABO0325228841

BTW nummer: NL001736119B53