Agressiebeleid

Een goed en duidelijk agressiebeleid is onmisbaar voor iedere organisatie die de veiligheid en gezondheid van zijn medewerkers belangrijk vindt. SAT adviseert om jaarlijks een agressiebeleid te evalueren en waar nodig verbeteringen aan te brengen. Een agressiebeleid kan het beste vastgelegd worden in een agressieprotocol.

Wat is een agressieprotocol?

In een agressieprotocol staan maatregelen en procedures omschreven die agressie van klanten en bezoekers kunnen voorkomen of reduceren. Het is een leidraad voor leidinggevenden en medewerkers hoe te handelen bij diverse voorkomende situaties. Het agressieprotocol maakt duidelijk wie tijdens en na een agressie-incident verantwoordelijk is voor een bepaalde actie en wie op welk moment moet worden gewaarschuwd. Bovendien wordt de procedure voor opvang en nazorg van slachtoffers van een agressie incident beschreven.

Voor het opstellen van een goed agressieprotocol voor uw organisatie kunt u hulp krijgen. Kijk hier voor meer informatie.

Agressie protocol
Agressiebeleid

Doel

Het agressiebeleid biedt uw organisatie de mogelijkheid om in de dagelijkse praktijk beter om te gaan me agressie en geweld. Het geeft geen garantie dat agressie altijd kan worden voorkomen, maar levert wel een belangrijke bijdrage aan het terugdringen van de risico’s. Het regelmatig volgen van een agressietraining draagt daar onder andere aan bij.


Agressieprotocol
Risico's inschatten
Agressieprotocol
Agressiebeleid
Agressie protocol
Agressieprotocol

Stevig staan voor uw klant!

 

Dit is ons motto en niet voor niks. U staat voor uzelf, uw organisatie en uw product. Door ook letterlijk stevig voor uw klant te staan, verbetert u de kwaliteit die u kunt bieden in alle opzichten.

 

 

 

SAT

Advies Trainingen Diensten

 

Zonnedauw 5

5731 TX, Mierlo

 

M: (06) 14669673

E: info@satrainingen.nl

 

Kvk: 52448576

Iban: NL75RABO0325228841

BTW nummer: NL001736119B53