Agressietraining

Agressietraining

 

Op het moment dat er iemand voor je staat en je voor van en alles nog wat uitmaakt, voel je dat wel. "Ik was best wel bang’’, "De man heeft me met geen vinger aangeraakt, maar verbale agressie kan ook behoorlijk binnenkomen.’’ 

 

 

In de luchtvaart is het wangedrag van passagiers een toenemend probleem, bleek uit de cijfers van het Europees agentschap voor de luchtvaartveiligheid. Het aantal incidenten in 2018 is met maar liefst 34 procent toegenomen ten opzichte van 2017. De Nederlandse Vereniging van Doktersassistenten luidde onlangs ook de noodklok. Uit hun onderzoek bleek dat 2 op de 3 doktersassistenten in de afgelopen twee jaar te maken hebben gehad met geweld en of agressie. Maar ook in andere sectoren worden slechte cijfers gepresenteerd op gebied van agressie en geweld.

 

 

Agressie beperkt zich niet tot de luchtvaart of de zorg. Iedereen die te maken heeft met klanten, huurders, patiënten of omstanders, kan in aanraking komen met agressie. Ik trainde onlangs medewerkers van een groot logistiek centrum in Tilburg en die hebben dagelijks te maken met agressie-incidenten. Zowel met externen, maar ook collega's onderling. De oorzaken van zo’n incident verschillen vaak, maar hebben ook overeenkomsten. De manier waarop mensen reageren is belangrijk voor het verloop van een incident en de kans op herhaling. Het is daarom belangrijk om mensen op te leiden en hun kennis op niveau te houden in het omgaan met agressie, bijvoorbeeld door een agressietraining.

 

In een agressietraining leert men de meest voorkomende oorzaken en soorten van agressie en hoe het beste in die afzonderlijke gevallen te reageren. "Ik ga nu met veel meer vertrouwen moeilijke gesprekken in en durf mensen aan te spreken op gedrag wat niet door de beugel kan. Gewoon omdat ik weet hoe dat moet en het geoefend heb."

Stevig staan voor uw klant!

 

Dit is ons motto en niet voor niks. U staat voor uzelf, uw organisatie en uw product. Door ook letterlijk stevig voor uw klant te staan, verbetert u de kwaliteit die u kunt bieden in alle opzichten.

 

 

 

SAT

Advies Trainingen Diensten

 

Zonnedauw 5

5731 TX, Mierlo

 

M: (06) 14669673

E: info@satrainingen.nl

 

Kvk: 52448576

Iban: NL75RABO0325228841

BTW nummer: NL001736119B53